Imorgon väntar Linköping

2011-02-16 @ 22:21:57

Artister, press och flera ur SVT-teamet åkte redan idag ner till Linköping, torrepande och artistmöte. Imorgon anländer jag till Linköping också, förvänta er ännu mera av allt! Finns det något speciellt ni vill veta mer om? Något som jag missar? Ge förslag :-)

Lördagens artister är följande:


Linda Sundblad - Lucky You
Det första jag tänker på när jag hör Lindas namn är Let's Dance, och det har mycket att göra med att jag jobbat med det. Förra året var det nämligen hennes låt som spelades i reklamen för programmet och i jinglar för sponspresentation. Men iallafall, hon är duktig på det hon gör. Jag gillar hennes musik, så gör hon samma grej blir det nog ganska bra! En härlig poplåt lär det vara, jag är väldigt nyfiken!


Simon Forsberg - Tid att andas
Mr Gay Sweden 2010 ställer upp i Melodifestivalen. Ja, han lär ju vinna många gaykillars röster på det. Jag har aldrig hört honom sjunga, så blir svårt att uttala sig om den. Men det är en Fredrik Kempe-ballad och det brukar vara!


Sara Lumholdt - Enemy
Två föredetta A-teens stjärnor står på scen på lördag, inte bara programledaren Marie Serneholt, utan också här Sara. Jag får känslan av Sara kör lite pop-aktigt också och att hon och Linda slår ut varandra. Men jag hoppas det är trevligt, och många minnen från när man var väldigt liten och lyssnade på A-teens väcks säkert till liv igen!


The Playtones - The King
Vinnarna av Dansbandskampen 2009. Ett program jag tittade på första säsongen 2008, and no more. Jag har dock sett en del mer av dessa, och jag har svårt för dem... Rockabilly-musik, men det görs på fel sätt tycker jag! The Baseballs klarar det bättre! Men jag hoppas på låten, den kanske får mig att ändra uppfattning! 


Shirley's Angels - I Thought It Was Forever
Mina änglar! Mina vänner! Älskar dem, fantastiska människor! Jag är SÅ nyfiken på att höra deras låt, och jättenervös för att jag vill att det ska gå bra för dem! De är showartister, med röster som är fantastiska. Shirley Clamp tar med sig sina änglar Jessica Marberger (till vänster) och Vera Prada (coolaste namnet, till höger). Vill höra låten nu!
 

Sebastian - No One Else Could
Sebastian kom 2:a i Idol 2005 efter Agnes. Jag minns att många tyckte han skulle vinna istället, men nu har ju Agnes karriär skjutit i höjden. 2007 var Sebastian med i Melodifestivalen med låten When the night comes falling, sen dess har han hunnit släppa en skiva till och spelat huvudrollen i Grease. Nu är det dags igen, och jag hoppas att jag kommer gilla låten. Det känns som att det kan bli väldigt bra!


Sara Varga - Spring för livet
Sara, fina Sara. En tjej som är otroligt duktig på att skriva texter. Hon berör, hon är fantastisk! Det här blir finstämt, och mysigt. Jag kommer mysa ner mig totalt, och älska det!


Eric Saade - Popular
Förra årets scenduschare Eric Saade är nu tillbaka med en ännu starkare låt, lite tyngre men minst lika upprepande. Det är en solklar seger direkt till Globen. Men jag är så otroligt nyfiken på scenshowen, det har ryktats väldigt mycket om den! Spännande!

Deltävling 3's startfält alltså, otroligt spännande! Tuff match kommer det att bli tror jag... Imorgon får jag höra och se några av låtarna på repen! Linköping, nu kör vi!
5 kommentar(er)
Postat av: Lena - Världen Genom Mina Ögon (Foto)

Mycket om Sara Varga denna vecka tycker jag! :D

2011-02-16 @ 22:53:33
Postat av: carolynah

Låter fantastiskt roligt! Hoppas ni får en roli upplevelse!

2011-02-17 @ 00:01:19
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ser fram emot linda sundblad och eric saade!

2011-02-17 @ 12:05:03
Postat av: [Foto & Vardag]

Gick på samma gymnasium som Simon och jag kan inflika att hans röst är kanon :)

2011-02-17 @ 16:22:29
Postat av: Reby Solo - Hundbloggare

Hoppas att Erics låt är grym!! Hejar på honom och på Shirleys Angels för att jag känner Jessica :)

2011-02-17 @ 20:00:41

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress:
URL:
Kommentar:
 
Mikael

Mikael

Följ med mig bakom kulisserna på Melodifestivalen

RSS 2.0